# ט

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/765/64/9/

ועתה בעונותינו שכבר נחרב בית־מקדשנו ואין מי שיכפר בעדנו לטהרנו ממשאוי הגדול של עונותינו, עקר סמיכתנו על ימי התשובה שהם מראש חדש אלול עד יום הכפורים, שנזכה לשוב בהם בתשובה שלמה, עד שנזכה לפעל בקשתנו ביום הכפורים, דהינו בקשת "סלח נא" וכו', שהשם־יתברך ימחל עונותינו ועון חטא המרגלים שגרמו חרבן בית המקדש שבזה תלויים כל החטאים כנ"ל. וכשנפעל בקשתנו וה' יתברך יענה ויאמר "סלחתי", על־ידי־זה נזכה לבחינת חנכת הבית־המקדש, שבזה תלויים כל התקונים הנ"ל, כנ"ל.

כי מראש חדש אלול עד יום הכפורים הם ארבעים יום, כנגד ארבעים יום שפגמו בהם המרגלים שגרמו חרבן בית־המקדש, שבזה תלויים כל החטאים כנ"ל, שאנו צריכין לתקן פגם אלו הארבעים יום בארבעים ימים הקדושים והנוראים האלו, שהם מראש חדש אלול עד יום הכפורים, עד שנזכה לפעל בקשתנו ביום הכפורים, דהינו בקשת "סלח נא" על פגם המרגלים, שבזה תלויים כל החטאים כנ"ל.

ובכל ימי אלול אנו מכינין עצמנו לתשובה, כי אז באלול עושין דרך לתשובה, בבחינת (ישעיה מג, טז): "הנותן בים דרך" שהוא כונות אלול, דהינו שעושין דרך כבושה לתשובה, בבחינת (תהלים קלט, ח): "אם אסק שמים שם אתה ואציעה שאול הנך", שאפלו המנחים בדיוטא התחתונה מאד מאד ישובו להשם־יתברך, אפלו מעמקי שאול תחתיות, יהיה להם דרך כבושה לתשובה, כמובן בהתורה "קרא את יהושע" בסימן ו', ובהתורה "כי תצא למלחמה" בלקוטי תנינא (בסימן פב), עין שם.

ועקר דרך התשובה נגמר בעשרת ימי תשובה, שהם מראש השנה עד יום הכפורים שנקראים עשרת ימי תשובה. ועקר הוא ראש השנה כמובן משיחותיו הקדושות של רבנו ז"ל, גדל עצם מעלת ראש השנה שאז צריכין לנסע לצדיקים אמתיים (חיי מוהר"ן סימן תג), כי צריכין להיות אז אצל הצדיק האמת, שהוא יודע היטב לגלות דרך התשובה לכל החוטאים והפושעים, בבחינת (תפלת נעילה): אתה נותן יד לפושעים וכו':
