# כה

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/839/65/25/

ועל־כן בשעת הקמת המשכן הקריבו הנשיאים דיקא לחנכת המזבח, כי הנשיאים שיש להם התנשאות, בחינת מלכות דקדשה, הם זוכים ביותר בשעת האכילה להארת הרצון כנ"ל. ועל־כן הם דיקא הביאו את קרבנם לחנכתו, כי על ידם עקר התקון, כמבאר לעיל שכל מי שיש לו חלק יותר במלכות דקדשה - זוכה ביותר להארת הרצון בשעת אכילה, שזהו בחינת קרבנות שזהו עקר התקון כנ"ל, כי כל המשכן שהוא בחינת הבית־המקדש נבנה בשביל זה - לתקן הפגם שפגמו על־ידי העשירות שעשו ממנו עבודה זרה, לתקן כל זה על־ידי שעשו את המשכן מהזהב והכסף שלהם, ששם במשכן נמשך הדעת, עד שזכו להארת הרצון וכו', שעל־ידי־זה מחילת כל העונות וכנ"ל. ועל־כן הנשיאים שהם בבחינת מלכות - הם דיקא חנכו אותו, כנ"ל:

הלכות חלה
