# ה

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/839/65/5/

ובשביל זה אנו מבקשין אחר האכילה דיקא על כל הישועות בברכת המזון, שאומרים אז כמה 'הרחמן' ומבקשין על כל הדברים, כי עקר הרחמנות שהוא הארת הדעת שמאיר הרב האמת בבן ותלמיד, שזה עקר הרחמנות, בחינת (ישעיה מט, י): "כי מרחמם ינהגם", עקר זה הרחמנות נמשך ומאיר בעת האכילה, שאז נתגלה זה הרחמנות על־ידי הארת הרצון שמאיר אז. ועל־כן אומרים אז 'הרחמן' כמה פעמים ומבקשים על כל הישועות, כי כל הישועות נמשכין מהארת הרצון שמאיר בשעת האכילה דיקא, וכנ"ל:
