# א

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/960/64/1/

על־פי מה שמבאר בסימן ע"ב, שיחות נפלאות כמה צריכין להתחזק בכל פעם כנגד היצר הרע, עין שם היטב,

כי יש כמה בחינות ביצר הרע. ובכל פעם שאדם מתעורר להשם־יתברך ורוצה לעשות איזה עבדא דקדשה, בפרט להתקרב לצדיקי אמת ואנשיהם, אזי תכף הוא ממית ומבטל היצר הרע שלו שהיה לו בתחלה, אך שיש לו תכף יצר הרע אחר גדול מבתחלה, כי 'כל הגדול מחברו - יצרו גדול ממנו' (סכה נב.). ומזה בא שלפעמים דיקא כשבא להצדיק אובד חשקו וכו', עין שם כל מה שמבאר שם, והבן שם היטב למעשה ולעצות כמה וכמה צריכין להתחזק בכל פעם נגד היצר הרע החדש שמתחדש בהאדם בכל פעם.

ומבאר שם, שעקר כל היצרין רעים שרשם העליון נמשך מבחינת גבורות ודינים, ואפלו צדיקים גדולים ונוראים יש להם יצר הרע, רק שהוא מלאך הקדוש ממש וכו' וכו', עין שם מה שמבאר שם ענין מאמר הזהר הקדוש (תקוני זהר תקון ע, קלה:): שאפלו כתר עליון אוכמא הוא קדם עלת העלות וכו', עין שם.

ומבאר שם, לענין המחשבות שמבלבלות כמה בני אדם, בפרט בתפלתו שבאים עליו רעיונים ובלבולים ודמיונות הרבה, וכל מה שהוא רוצה לסלקם ולהעבירם מדעתו וזורק ראשו אנה ואנה אינו מועיל לו, אדרבא, יותר ויותר הם מתגברים, כי זה טבע של אלו היצרים רעים המזהמים, שכל מה שרוצים להתגבר על אלו המחשבות יותר ויותר הם מתגברים וכו'. על־כן העצה היא - שצריך האדם שלא להשגיח עליהם כלל, ושלא אכפת ליה מה שעומדים לפניו, ורק יעשה את שלו במה שהוא עוסק בתורה או תפלה או משא ומתן ולא ישגיח עליהם כלל וכו'. אך זהו עצה לפי שעה כל זמן שלא נתקדש גופו עדין, והעקר לקדש ולטהר עצמו וכו' עד שיזכה להטהר ולהזדכך מבלבולים ודמיונות אלו לגמרי וכו', עין שם כל זה היטב:
