# יז

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/960/64/17/

ובבחינה זאת יש כמה חלוקים אפלו בין הצדיקים הגדולים מאד אבות העולם, כמו שאיתא בזהר (וירא קו.): החלוק שבין נח ואברהם ומשה, שמשה זכה להמתיק כל תקף הדינים יותר מכלם ומסר נפשו והציל את ישראל. ועקר שלמות בחינה זאת יהיה נגמר על־ידי משיח, שהוא משה בעצמו, שהוא מוסר נפשו עדין בשביל ישראל וסביל מרעין (וסבל צרות) בעדם כל ימי הגלות, עד שיגמר את שלו שימתיק כל הדינים מישראל ויבטל כח היצר הרע ויביא את הגאלה במהרה בימינו, וישיב כל ישראל להשם־יתברך באמת, כי זה עקר עבודת משה משיח להמתיק שרש הדין העליון למעלה למעלה, עד שיתבטלו ממילא כל הדינין שלמטה וכל היצרין רעים שיונקים מהם, ועל־ידי־זה ישובו ישראל להשם־יתברך ותבא הגאלה במהרה בימינו, כמו שכתוב (ישעיה נט, כ): "ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב", במהרה בימינו, אמן:
