# א

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/966/64/1/

על־פי מה שכתב רבנו ז"ל (לקוטי מוהר"ן קמא תורה קפה), שעקר השלמות הוא היראה, כמו שכתוב (דברים י, ב): "מה ה' אלהיך שאל מעמך כי אם ליראה וכו', וכמו שכתוב (קהלת יב, יג): "סוף דבר הכל נשמע את האלהים ירא", כי היא שלמות כל הדברים. ויש שני מיני יראות, יש מי שהוא ירא מה' מגדלתו ורוממותו בגין דאיהו רב ושליט יתברך שמו, ויש יראה למטה ממנה הינו שבא ליראה על־ידי יראות תחתונות על־ידי שירא מחיה או משר וכו' על־ידי־זה הוא נזכר ובא ליראת ה'. ויראה הראשונה שהיא על־ידי התבוננות השכל בגדלתו ורוממותו יתברך היא בחינת א', כי היראה היא בחינת מלכות, כמו שאמרו (אבות ג, ב): 'אלמלא מוראה של מלכות' וכו'. והיראה השניה שהיא באה מדברים תחתונים היא בחינת 'אד', ועל־ידי היראה הזאת נמשך השפעות בעולם וכו', וכשנמשך השפע צריך לעשות כלי וכו'. וזה אותיות 'אדם' וכו'. וזה "אדם יראה לעינים" (שמואל־א טז, ז), על־ידי יראה לעינים, הינו היראה התחתונה וכו', על־ידי־זה נעשה בחינת 'אדם', אבל על־ידי יראה העליונה וכו' על ידה אשתלים שמא דקדשא בריך הוא, וזה "וה' יראה ללבב" וכו', עין שם:
