# ט

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/966/64/9/

ועל־כן מספרת המגלה בתחלה מגדל עצם העשירות והגדלה של מלכות אחשורוש, כמו שכתוב (אסתר א, ד): "בהראתו את עשר כבוד מלכותו ואת יקר תפארת גדולתו" וכו'. כי הם רצו להגביר יראות הנפולות - שהוא לירא ממלכות הרשעה חס ושלום, שמראית עצם תקף גדלתם כדי להתירא מפניהם לבד ולשכח ביראת ה' חס ושלום, אבל ישראל־עם קדוש, לא די שאינם נופלים על־ידי־זה מיראת ה', אדרבא, על־ידי־זה דיקא מתחזקים יותר ויותר ביראת ה' מאד מאד, כי בכח הצדיקים הגדולים יש להם כח להעלות כל היראות הנפולות מכל המקומות שנפלו לשם, אפלו אם נפלו וירדו כמו שירדו, כמו עכשו בתקף הגלות הזה, שכל הממשלה והגדלה להעכו"ם והרשעים, והכל מתיראים מפני גדלתם וישראל נבזים ושפלים ונתונים למרמס, אף־על־פי־כן אין אנו נופלים בדעתנו מחמת זה כלל, אדרבא, אנו מתחזקים על־ידי־זה ביראה עלאה ליראה מפני השם־יתברך, מפני הדר כבוד מלכותו יתברך, כי אנו יודעין שכל כבודם וגדלתם ופחדם ומוראם - הכל נשתלשל ממנו יתברך, ואנו צריכין לירא ולפחד רק ממי שנתן להם כל הגדלה והיראה והפחד הזה, ואנו מעלין הכל להשם־יתברך. ועל־כן מצוה עלינו לספר בגדלת מלכות אחשורוש שהיא מלכות הרשעה, לידע ולהבחין מזה אלף אלפי ורבי רבבות קל וחמר גדלת מלכותו של יוצר בראשית יתברך, שהוא מלכות משיח שיבא במהרה בימינו, וכמו שאמרו רבותינו ז"ל (ברכות ט.): 'לעולם ירוץ אדם אפלו לקראת מלכי עכו"ם שאם יזכה יבחין' וכו'.

וזה בחינת (משלי כד, כא): "ירא את ה' בני ומלך ועם שונים אל תתערב", שהכתוב מזהיר, שצריכין לירא את ה', וגם את המלך צריכין לירא, כי השם־יתברך נתן לו גדלה ואסור למרד במלכות ובודאי צריכין להתירא ממנו, כי מלבש בו יראה מלמעלה שנפלה אצלו, אבל צריכין לידע, שמה שמתיראין מלפניו - אין אנו מתיראין כי אם מהשם־יתברך שמסר לו זה הכח והיראה. וזהו: "ועם שונים אל תתערב", שאותם שמשנים האמת ואומרים להתירא ממנו בעצמו "אל תתערב", כי זה כפירה גדולה, כי צריכין לירא רק מהשם־יתברך שנתן לו זאת הממשלה, כנ"ל:
