ובעת אשר בא חזרה הבעש"ט הקדוש ז"ל לסטאמבאל, נתודעת האשה הנ"ל, אשת הצדיק רבי נחמן ז"ל מהורדונקא, תלמידו של הבעש"ט הקדוש ז"ל. אשר הבעש"ט הקדוש בא חזרה לסטאמבאל, באתה אליו ז"ל ותבעתה מהבעש"ט הקדוש ז"ל את בעלה הצדיק הנ"ל. כי הבטיח לה שיבוא בקרוב. אז ענה לה הבעש"ט הקדוש ז"ל, אני אמתין עליו פה, ולא אסע מפה עד בואו של בעלה הצדיק הקדוש הנ"ל את עצמו.
וכתב הבעש"ט הקדוש מכתב לארץ ישראל לתלמידו הצדיק הנ"ל רבי נחמן זצוק"ל מהורדונקא, שיבוא לנסע לסטאמבאל, כי הוא מחכה עליו פה. וכן היה בקרוב של זמן קצר בא לנסע מארץ ישראל תלמידו הצדיק הנ"ל לסטאמבאל. וראה את עצמו עם רבו הבעש"ט הקדוש ז"ל, ודבר עמו רבו הקדוש מדברים הנסתרים כידוע.
ופעם אחת דבר הבעש"ט הקדוש ז"ל עם תלמידו הקדוש הנ"ל ושאל אליו על המעשה פליאה שעשה, שנשא אשה ואחר החפה נעלם ממנה. שגרם לה צער גדול כזה, אשר חשבה את עצמה שהיא עגונה עולמית רחמנא לצלן. ובפרט שהוא משעבד לה על פי התורה. אז התנצל תלמידו הרב רבי נחמן זצק"ל מהורדונקא לפני רבו הקדוש הבעש"ט ז"ל, כאשר נסע לארץ ישראל דרך עיר סטאמבאל, ראה ברוח קדשו שהאשה הנ"ל היא זווגו ויהיה לו עמה ילד אחד, אך בעת לדתה תצא מן העולם חס ושלום. והיה חס ברחמנות גדול על ימי נעורה. על כן היה מכרח תכף אחר החפה להתעלם ממנה, ונסע תכף לארץ ישראל. והיה משבע ועומד על זה לבל לגלות לה כל זאת, על כן הניחה אותה בסטאמבאל, ובטוח הוא שיהיה לה עוד ממנו ילד.
אז ענה ואמר לו רבו הקדוש הבעש"ט ז"ל, נקרא ונשאל את פיה, כי היא אינה יודעת מכל זה. הסכים על זה בעלה הרב רבי נחמן ז"ל הנ"ל, וקראו לה הבעש"ט הקדוש ז"ל וספר לפניה כל. ענה ואמרה בזה הלשון להבעש"ט הקדוש ז"ל, איוב ער איז יוא אזויא איין מענש וואס ווייסט אזעלכיס זאל זיין וואס ווייל זיין איך וויל פין עהם האבין א קינד.[34] והלכה לביתה.
אחר כך תכף ענה ואמר הבעש"ט הקדוש לתלמידו הקדוש הרב רבי נחמן ז"ל מהורדונקא הנ"ל, בזה הלשון, אני רוצה לשדך עמך. כי בתי מרת אדיל ז"ל היא מעברת ויולד לה בת, ולך יולד בן.
השיב לו תלמידו הקדוש הנ"ל לרבו הקדוש, בזה הלשון, פאר איין רבין פאסט איהר מיר אין פאר איין מחתן ניט[35]. שאל אליו רבו הבעש"ט הקדוש, מפני מה. ענה לו תלמידו הקדוש הרבי רבי נחמן ז"ל הנ"ל, בזה הלשון, כי יש לו כתב היחוס שנוגע עד בצלאל בן אורי בן חור למטה יהודה. אז השיב לו רבו הבעש"ט, בזה הלשון, אויב אזויא אין דעם גייט עס אייך האב איך א יחוס בריב ביז דוד המלך עליו השלום[36] זכותו יגן עלינו. אז נח דעתו של תלמידו הרה"צ מוהר"ר רבי נחמן זצ"ל מהורדונקא, ונגמר אז הנכבדות והשדוך הקדוש הזה בשעה הנ"ל, בעוד קדם שלא היה דבר בא לעולם. ודי למבין. זכותו יגן עלינו ואמן כן יהי רצון אמן.